EĞİTİMDE TEKNOLOJİ
· Teknoloji
kullanımı eğitimi nitelikli hale getirir. Nitelikli eğitim için teknoloji
olmazsa olmazdır.
Öncelikle bu varsayımın yanlışlığını ortaya koyan argüman teknoloji karşısında
insanın nesneleşmesidir.
Sayıca sahipliğin çok önemli görüldüğü teknoloji
rekabetinin had safhada yaşandığı günümüzde teknolojiye ulaşan insan sayısı ve
kullanım düzey ve amaçları değil, teknolojinin miktarı karşısında insan bir
figür olmaktan öte gidemez.
· Teknoloji
kullanımı eğitimde eşitlik sağlanmasına yardımcı olacaktır. Çünkü aynı içeriğe
sahip program her öğrenciye kusursuz bir biçimde aktarılabilecektir.
· Teknoloji
kullanımı ile aynı içeriğin zengin bir biçimi, eğitim sistemine aktarılarak,
standart ve eşit eğitim sağlanabilecektir.
Bu varsayımla ortaya atılan zenginleşen içerik aslında tam olarak
tanımlanamayacak kadar karmaşık bir yapıya sahiptir. Öncelikle bu içeriğin
niteliği kuşkuludur. Çünkü özelikle bilgisayar ve internet ile bilgilerin
denetim ve takip edilebilme sorunu ortaya çıkmıştır.
· Teknoloji
kullanımı ile eğitimde sınırsız bir kütüphaneye adım atılır ve öğrenmeler bu
oranda zenginleşir.
· Teknoloji
kullanımının artırılması eğitim sisteminin amaçlarını gerçekleştirecek
davranışlar üretecektir.
Bu varsayımda belirtilen davranışlardan bir kısmının
üretilmesi söz konusu olacaktır. Ancak teknoloji kullanımının artırılması bu
davranışlar dışında sonuçlar da üretecektir. Bunlardan ilki zaten yıllardır
sıkıntı yaşanan eğitimde tesis ve donanımlar için kaynak arayışında olacaktır.
· Eğitimde teknoloji
kullanımı öğretmen ve öğrencilerin işini çok kolaylaştırmaktadır.
Aslında günümüz eğitim ortamlarında teknolojinin tüm sistemi
yönlendirdiği bir gerçektir. Bundan, daha önce böyle bir iletişim türüne
alışkın olmayan öğretmen de çok yoğun etkilenmektedir. Bunların sonucunda
öğretmen işine yabancılaşmakta, aslında faydalı olması beklenen teknoloji
eğitime zarar vermeye başlamaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder